Allerød er rammen

forretningsmøde

2022 har været en meget svært år for mange små virksomheder. Vi blev kastet ind i en urimelig energikrise – mest som følge af krigen i Ukraine. Varmeregningerne er steget i en grad, så mange simpelthen ikke kan følge med. Oven i det, så har de fleste små virksomheder også stadig efterfølgerne af Corona-krisen at kæmpe med. Men for andre, så er det slet ikke gået galt. Tværtimod.

Vækst i virksomheden

I har oplevet, at virksomheden vækster. Det er måske et tegn på, at netop jeres virksomhed har en berettigelse, som mange andre virksomheder ikke har. Det er naturligvis rart for jer at vide, at I klarer jer godt. Men alligevel: I skal passe på – og der skal skæres i nogle af omkostningerne. Og det kommer ikke på tale, at I skal til at fritstille medarbejdere. Det er jo dem, der skal have takken for, at I er kommet igennem 2022 med vækst. Ja, faktisk, så er det sådan, at I skal til at ansætte nye medarbejdere allerede fra begyndelsen af det nye år.

Derfor bliver det i driftsomkostningerne, som I bliver nødt til at skære i. Og hvad er mere nærliggende end at skrue ned for huslejeomkostningerne? I betaler jo en enorm husleje for de kontorlokaler, som I bruger. Huslejen er skyhøj, fordi jeres faciliteter ligger inde i byens centrum. Dertil kommer en månedlig varmeregning, som I også skal betale.

Måske udenfor København

Kunne det mon være på tide, at I simpelthen flytter virksomheden til en anden lokation. Fx lidt uden for København? Det vil måske være det eneste rigtige for jer at gøre: Flere af medarbejderne bor ikke i København. De har derfor lang transporttid til deres job. Kunne det være en idé at flytte til nyere og mere moderne omgivelser udenfor byen? Ja, det kunne det. Derfor er du begyndt at lede efter nye kontorlokaler – og ja, mere plads til jeres medarbejdere vil heller ikke være dårligt. Generelt vil en opgradering af kontorlokalerne være en fordel for alle.

Du har derfor lavet en liste over, hvad I kræver, at huslejen for nye lokaler indeholder: 1) Der skal være nem adgang for alle – lige fra at alle medarbejdere nemt kan parkere deres biler, til at de kan komme ind på deres arbejdsplads. 2) Lokalerne skal være lyse og rummelige. 3) Der skal gerne være kantine i kontorhuset, så medarbejdere nemt kan få et sundt måltid.

Firma der udlejer mødelokaler

Du har bestemt at de nye lokaler skal ligge indenfor en radius af 30 – 35 km fra København. Og du har faktisk allerede fundet det ideelle sted. Det er et firma, der har kontor- og mødelokaler i Nordsjælland – Allerød. Du har været inde og kigge på deres site. Og du kan se, at de tilbyder meget mere end jeres tre basale krav. Fx, så skal I ikke betale for varmen. Den er inkluderet i huslejen, ligesom rengøring også er det. Det er jo smukt! Du har også lige opdaget, at der er reception indeholdt i huslejen. Perfekt. Du vil foreslå ledelsen, at de besøger huset med lokalerne og får lov til at se, hvorfor netop dette kontorhus er det rigtige for virksomheden.

Scroll to Top